10. Kaleidoszkóp Versfesztivál Blog

Marthy Barna sétája a vers és annak 2008-as budapesti fesztiválja körül. „ A nagy költők nem ködösítenek, inkább olyanok, mint az aranymosók, vagy az alkimisták, akik ugyanazon alapanyagokból dolgoznak, mint amikből minden ember éli életét nap mint nap".

Friss topikok

  • tropgyi: A szembenlévő üzletház bővelkedett "Európai Kultúrfővárosi Termékekben.." Ott próbáltam ki magam -... (2010.10.27. 00:45) Aranyláz Pécsett
  • Robi: Sajnos nem talaltam mas forumot,ahol hozzaszolhatnek... Eloszor vagyok a Versfesztivalon.Nagyon-na... (2008.10.17. 00:20) Versfesztivál, szerda: műélvezet és igazi

Versfesztivál, péntek: Megdőlt a Guiness rekord, mint valami nyegle hipotézis

2008.10.18. 07:33 | verslábas | Szólj hozzá!

Azt hiszem, a dráma forrpontjára érkeztem, aztán, hogy ezt leírom, azt hiszem, hülyeség, mert hát hova máshova érkeznék folyton, ha egyszer én élem az életem, és nem azok, akik már korábban megérkeznek, mondjuk a Merlinbe, mondjuk a versfesztiválra. Persze ha emberek, utak, sorsok találkoznak abból lesz a dráma.

Napok óta kísértem szemem és fülem sarkából figyelemmel a lépcső mellett konokul verselő embereket, akik olykor ki-ki kiáltottak az arra haladókra, mint részeg a tovasuhanó holdra, vagy épp nevettek a versen, vagy a verssel, vagy a vers miatt, vagy épp suttogtak, midőn arra mentem, és kénytelen voltam cinkosan behajolni, hogy elkapjak egy-két sort. Nem emlékszem hány órát verseltek, de jóval túl százon.

Guiness-rekordra törtek az árvák.

Péntek este közeledett a kísérlet vége, amit voltaképp már jó régen megnyertek.

A jónéhány nap alatt, hogy arra haladtam, csak úgy ott voltak, és péntek estére hirtelen elérkezett a pillanat, amikor egyszercsak összegyűlt a kitartással a jelenlét.

Neten beküldött versek tízezrei hevertek a rekordkísérlők asztala körül, sokuk olvasva, sokuk még olvasatlan, a szomszédban Imádom az életet címmel előadás szólt, én bent ültem, s néztem a korhelyből Jézussá, majd keresztgyártó kisiparossá, háromújjú katonagéppé vedlő majd kósza dallammá sötétedő színészt a fogassá is átalakítható feszület előtt, hallottam a morajt kintről, majd mikor bent vége volt, hallottam, hogy kint pontosan azért volt a moraj, mert egy hölgy méltatlannak vélte a vershez, hogy miközben kint olvasnak fennhangon bent előadás megy, ezt az állapotot fennhangon nehezményezte Lutter Imrének, aki ezt az egészet szervezte, és aki hallván a métatlankodást, s nem tartva azt méltónak a versfesztiválhoz (hisz ő tényleg csak jót akart) legott felajánlotta a hölgynek egzisztenciális kiskapuként a születés reverz folyamatát, mi a hölgy képviselte, termodinamikailag rideg és entrópikus gondolati univerzumnak az események tükrében legott az egyetlen megoldása vala.

Nyugodtan vissza lehet olvasni a mondatot, én is megtettem, és van értelme, ezt vállalom.

Imádom az életet – mondta Rékai Nándor, én meg néha megszeppentem. Az első sorban ültem, és ugye a szemkontaktustól néha olyan érzésem volt, mintha tekintetével a színész számon kérné, hogy vajon én is úgy gondolom-e (mert sokszor a kifejtett gondolatokkal agyban igen vitatkoztam), sőt, csipkelődik, hogy vajon tudnám-e folytatni saját kútfőből, ha már olyan jól tudom.

S mikor a színész egyik maszkja épp Jézust öltötte magára, s bevallotta töredelmesen, a kánai mennyegzőn bizony víztől rúgott be a násznép, és voltaképp az az igazi csoda, hogy elhitték, hogy nem s a halál volt a valóság, nem a feltámadás, s hogy ezt a homloka mögötti szilárd pont - ahol egyébként a rádzsa jóga egyes iskolái szerint a lélek lakozik efektíve(ezt én mondom) - megfeszített akaratával hitette el másokkal a vízenjárást is.

S kérdem én, ha minden egy, nem mindegy, hogyan imádjuk, ha imádjuk az életet, bármi légyen is? Így öt napi vershallgatás után folyton azon kapom magam, hogy már a büfében is mívesen kérem a szendvicset majonéz nélkül. Ideje odafigyelnem, mielőtt vészesen művivé válnék, mint némely vetélés.

Mielőtt még teljesen beszüremkedne igazságom helyére a technika, elhallgatok, és közlöm: a versmondó Guiness rekord megdőlt a Merlinben a Kaleidoszkóp VersFesztiválon. Tudom, mert ott voltam én is, tapsoltam és mondtam hogy bravó, hogy volt, asszem egy tévé is felvette.

A rekorderek meg, ha vették a poént, még talán most is verselnek. 

De mint ahogy a versnek, a róla szóló mesének sem itt van még a vége, holnap folytatom, jelentem (és fogom jelenteni) tisztelettel. 

 

Címkék: blog vers fesztivál színház rekord merlin guinness kaleidoszkóp versfesztivál lutter marthy rékai

A bejegyzés trackback címe:

https://versfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr91719642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása